PuteriMayangSari1500

PuteriMayangSari1500

"Jack Sparrow! Kecil Dunia ini...rupanya Nakhoda licik itu masih hidup!" Tawa Athur berdekah dekah. Orang suruhannya berasa hairan dengan tingkahlaku Athur. 
          
                "Adakah Tuanku mabuk?! Mereka bukanlah orang sembarangan di atas lautan ini" Tingkah orang suruhan Athur agak gusar. Athur menuang lagi air minumannya sambil fikirannya mengingati wajah Jack Sparrow! Lelaki yang terkenal sebagai bajak laut itu. Malah si lanun yang sangat licik di laut barat. Dia juga menjadi buruan tentera Sepanyol kerana Jack adalah lanun yang penuh muslihat dalam merompak kapal kapal saudagar Dan pelayar. 
          
          (Masih belum dapat menyiapkan Bab 64. Sudah lama kan...in shaa Allah Sy akan Cuba menyiapkannya.

PuteriMayangSari1500

@PuteriMayangSari1500 in shaa Allah. Belum ada update
Reply

earachecorejack

@PuteriMayangSari1500 cerita tengku alang iskandar mmg takde sambungan dah ke
Reply

PuteriMayangSari1500

New update chapter 63. Maaf kerana kelewatan penulis..
          
          Adakah kesedihan kisah kepulauan Nusantara menyentuh hati anak Melayu kini?¿
          https://www.wattpad.com/story/220110051

jr_jebat

@PuteriMayangSari1500 terhibur gak dgn fiksyen zaman kesultanan melaka ni. gabung semua hikayat nusantara dari 5 panglima, gunung ledang, gunung jerai, puteri santubong/sejinjang, walaupun lain dr cite rakyat yg biasa dgr. tu pun ntah btul ke tak cite rakyat tu...ntah2 fiksyen penjajah gak nak lemah kan akar umbi melayu. pernah dgr bkn semua harta2 sultan melaka penjajah dpt bwk blk. byk yg di sorok kan dr mata kasar. tgu pewaris berdaulat tuntut bila tiba masa nnt. pewaris yg ada skrg semua tak berdaulat boneka penjajah asalnya
Reply

PuteriMayangSari1500

PuteriMayangSari1500

"Berita Pelabuhan Melaka runtuh le dasar lautan telah tersebar ke seluruh Kepulauan Nusantara. Malah ke semua pedagang telah menerima perkhabaran itu. Terutamanya pusat pelabuhan utamanya di Goa. Mereka bersorak gembira apabila mendengar berita kemenangan besar bagi pihak Merong Mahawangsa dan Raja Arya"
          
          Puteri akan mula berfantasi..tapi bukan fantasi kisah cinta atau romantik, ia adalah kisah pada abad ke 15. 
          
          Waiting my next Chapter.

PuteriMayangSari1500

PuteriMayangSari1500