Next
19 stories
Jagaan Jibrail by Lahazen_
Lahazen_
  • WpView
    Reads 3,679,957
  • WpVote
    Votes 28,918
  • WpPart
    Parts 9
[ Terbit - Fajar Pakeer ] 2025 Di celah retak takdir, lahir pertemuan yang penuh gelora. Bukan dihiasi dengan indahnya pesona, tapi amarah yang membara. Seorang penuh ceria, seorang lagi sejuk bagai ais. Ketika Yasmeen mengusik, Jibrail hanya menjeling, tidak menghiraukan. Saat Yasmeen merajuk, Jibrail tetap membisu, tiada emosi. Lama kelamaan, Yasmeen menerima hakikat, bahawa pengawal peribadinya ini bagaikan klon robot, tanpa rasa, tanpa jiwa. Jibrail langsung tidak tertarik pada dirinya. Saat lelaki itu mahu berpaling tidak sudi, tragedi yang meragut kesempurnaan si gadis mula menguji. "Saya buta, Jibrail. Saya cacat." - Yasmeen Alana. "Cik Alana tetap sempurna pada mata saya." - Mohd Zeyad Jibrail. Semua itu hanyalah permulaan bagi Jibrail. Dia tetap mahukan Yasmeen, meskipun gadis tidak lagi sempurna seperti dahulu. Bila cinta mula berputik, Yasmeen kembali diburu. Kebahagiaan menjadi duri bagi seseorang yang telah lama merancang untuk menghancurkan Yasmeen dan memanipulasikan Jibrail. Apakah setiap jejak pengkhianatan akan terus menunggu masa untuk dihancurkan oleh kenyataan? "Dan kematianmu akan membuatkan semua orang gerun dengan aku." - Mohd Zeyad Jibrail. Kemuncaknya, apabila segala berubah menjadi duri dalam daging. Yasmeen hampir hilang akal ketika Jibrail ditembak. Tanpa Jibrail, segala yang pernah indah kini bagaikan mati. Dia hanya mampu menunggu keajaiban yang tak kunjung tiba. Mengapa suratan begitu kejam, meragut segalanya tanpa amaran? Mampukah dirungkai musuh dalam lipatan yang telah membinasa aras percaya yang dibina? Dalam kelam, mereka tidak mampu menilai, mana wajah manusia, mana topeng sang iblis yang berselindung di sebalik rahsia. "Jangan leka pada target yang salah. Sedangkan yang betul-betul busuk ada di depan mata."
+18 more
Cinta Disebalik Awan: Seribu Makna by faedyo
faedyo
  • WpView
    Reads 398,069
  • WpVote
    Votes 12,365
  • WpPart
    Parts 50
[Completed] AIDA ARIFF, seorang wanita yang tidak mendambakan perkahwinan tetapi mengidamkan zuriat dari rahimnya sendiri. Baginya, lelaki semua sama sahaja, tidak ada yang setia, termasuk bapa dan abangnya sendiri. "Kau nak kahwin dengan aku?" - AIDA ARIFF AISY IMRAN, seorang jejaka berkelulusan tinggi yang punya angan-angan sendiri. Tidak mendambakan keluarga kecilnya sendiri, baginya sudah cukup hidup seorang diri, tidak perlu komitmen, tidak perlu menyusahkan diri. "Hah, kahwin? apa plan kau?" - AISY IMRAN Dari seseorang yang langsung tidak dikenali, kini mereka bergelar suami isteri yang diikat tanpa kasih, juga terikat dengan perjanjian demi mencapai matlamat hidup masing-masing. Apabila bibit bibit cinta mula hadir, muncul lah yang ketiga membuatkan hubungan mereka kucar-kacir. "Lelaki memang semua sama! termasuk kau Aisy Imran!" - AIDA ARIFF "Aku takkan ceraikan kau! Kau boleh terus jadi perempuan murahan!" - AISY IMRAN Dapatkah mereka berpegang pada rancangan asal dan mencapai kepentingan masing-masing? Segalanya akan terungkai dalam penulisan ini, karya Faye D. bertajuk Cinta Disebalik Awan:Seribu Makna Tarikh mula: 11/08/2023 Tarikh Tamat: 23/09/2023 ❌ No overly explicit mature content ⚠️ Konflik yang tak ringan & tak berat dan agak cliché bagi saya ⚠️ Heavily used english terms & dialogue ⚠️ 10 Bab yang pertama agak slow sebab perlukan pengenalan yang agak panjang ⚠️Sorry kalau ada typo or ayat/tatabahasa/grammar yang tak betul - boleh leave comments nanti saya betulkan ❤️
Forbidden Flower by satanbetterloveme
satanbetterloveme
  • WpView
    Reads 13,850,836
  • WpVote
    Votes 402,374
  • WpPart
    Parts 69
Nicholas Salvatore the heir to the Salvatore's throne. Born with a diamond spoon in his mouth, he basically had everything in the palm of his hand. A player with the body of a Greek God and face liked a model, the new Don changed women like they were his toys. His hands scarred from murders, dangers lingered wherever he went, his aura had everyone feared his presence. What happened when he met his match? The first woman he wanted but couldn't have. Anastasia Rayne was born to be a killing machine of her father. Trained to seduce and murder since before she even knew what lipstick was, she was a mafia princess after all. The goddess with a figure of an hour glass and eyes that bewitched every guys under her spell. She came to England for a mission under her father command with a perfect plan under her sleeves. A plan that crumbled the moment she met a pair of grey eyes. • book two of the Salvatore's series (can read as a stand-alone) • all images in the book don't belong to me, credit to the rightful owners • cover by @myyyraaa_
QAYDER : MR COLD by Blqs_Rose
Blqs_Rose
  • WpView
    Reads 12,187,640
  • WpVote
    Votes 403,273
  • WpPart
    Parts 58
# 1st Hello Mister! Series. • He's as cold as a polar bear, but he can be a hot tempter. | Polar Bear × Clematis | RAJA QAYDER hanyalah seorang lelaki biasa yang lebih suka stay low dan tak sukakan sebarang populariti atau publisiti murahan. Dia cuma mahu jadi dia dan impiannya cuma satu. Mahu menjadikan Airaa, gadis manis bertudung litup sebagai isteri. NAWRA ASYALAA pula seorang supermodel terkenal. Katanya dia punya bentuk tubuh yang lebih cantik dan curvy berbanding model biasa. Seksi. Kaya. Dilimpahi job modelling sentiasa. Orangnya diva yang amat. Satu peristiwa serangan ketika runaway untuk jenama butik paling mahal di Malaysia mempertemukan dia dengan seorang mamat kutub utara. Dingin dia negatif infiniti darjah celsius. Tapi malangnya, si hot Nawra Asyalaa terjatuh suka dengan si kutub utara, mamat ais tu. Asyalaa mula mencari dan terus mencari sehingga jumpa. Dan Nawra mula obses di akhirnya. "Boleh kita berkenalan?" -Asyalaa "Sorry. I hate orientation." -Qayder Wow. Jual mahal. I likey... Pelbagai cara Nawra cuba untuk pikat dan tundukkan polar bear dari kutub utara. Dari buat-buat dingin sama sehingga cubaan menggoda. Tapi tetap tak jalan. "Pakai seksi macam mat lampir berkemban. Fesyen apa ni mak cik?" -Qayder "F you!" -Asyalaa Oh. Polar bear dari kutub utara tu nak kahwin dengan Mira Filzah idaman hatinya. Okey. "Murah sangat ke harga diri kau?" -Qayder "I don't care because at last... you're mine." -Asyalaa Tapi hakikatnya... lelaki itu lebih berbahaya. Bukan hanya hot dan beku semata-mata. "Be careful with my temper. But watch out more for my tempting session as i won't make it easy on my prey." -Qayder. Okey. Okey mister 'tempter'. Saya pun sukakan cabaran.
THE QUITTER by CikNaweeeee
CikNaweeeee
  • WpView
    Reads 144,146
  • WpVote
    Votes 11,834
  • WpPart
    Parts 50
"Don't be such a baby, Ariana. Big girls don't cry"
Suamiku Kepala Batu by hyerika
hyerika
  • WpView
    Reads 382,865
  • WpVote
    Votes 11,937
  • WpPart
    Parts 59
Dini Aqisha dan Raqish Iqbal. Keduanya mempunyai nama yang hampir sama. Raqish Iqbal merupakan majikan kepada Dini Aqisha. Walaupun Dini hanyalah P.A kepada Raqish Iqbal. Itu tidak bermakna Raqish boleh membulinya sesuka hati. Kehadiran tunang Raqish, Nina yang banyak songeh menyebabkan Dini bertambah bengang dengan keduanya. Satu kejadian yg tidak diduga berlaku menyebabkan Dini perlu berkorban demi maruah orang lain dan demi persahabatan kedua ibu bapa mereka. Muncul pula Zara dengan ragamnya. Dia hadir lalu mengharu-birukan hidup pasangan itu. Tetapi bukan sahaja Zara yang tidak menyukai rumah tangga mereka. Dini Aqisha yang tidak dapat menerima dirinya menjadi mangsa merancang sesuatu. 'Raqish Iqbal tersenyum hambar. Jika dibandingkan dia, entahlah. Mungkin lambat lagi masa yang akan tiba untuk dia memangku anak sendiri. Mungkin bakal anaknya juga bukan beribukan Dini Aqisha. Sekali lagi dia mengeluh.' Terbit rasa menyesal di hati Dini Aqisha. Dini Aqisha kembali mengatur rancangan. Kemunculan Fariz hampir menggagalkan perancangan Dini Aqisha. Sikap Raqish yang keras kepala juga turut menyukarkan rancangannya untuk berjalan lancar. Mampukah Dini Aqisha melancarkan perancangan dengan berjaya?
+17 more
Cinta Untuk Mr.Garang 2 by jnnh_yhya
jnnh_yhya
  • WpView
    Reads 2,391,724
  • WpVote
    Votes 117,998
  • WpPart
    Parts 76
Kehidupan berbeza setelah adanya Iman El-Zahra. Benarkah Cinta Untuk MrGarang masih untuk Elleana? "Iman please! Leave me alone!" - Nur Elleana "Suit yourself!" - Syafiq Hilman Benar kata orang hidup berumahtangga banyak dugaan, banyak pergolakan emosi, banyak bermain dengan fikiran dan banyak yang iri hati. Dapatkah hati mereka kembali bertaut seperti mula-mula mereka kenal?
KAISER : The Hidden King by -theals
-theals
  • WpView
    Reads 1,046,658
  • WpVote
    Votes 52,008
  • WpPart
    Parts 68
[ COMPLETED ] Ayden Kaiser, kuasa raja. Itulah maksudnya sekali gus membentuk keperibadiannya yang agak dingin dan misteri. Siapa sahaja yang tidak mengenali Benjamins? Keluarga mafia terkuat di US dengan legasi paling mewah. Namun di sebalik keluarga tersebut , pelbagai rahsia kotor disimpan. Kerana satu peristiwa, lelaki itu dibawa ke Malaysia bersama bapanya menyebabkan dia yakin bahawa semua penyeksaan bakal terhenti. " Don't be stupid. You won't be any fun if you're dead. " Raiz Affan, dia hilang segalanya pada waktu muda menjadikan dia seorang anak yatim piatu kemudian dibesarkan oleh ibu dan bapa saudaranya. Satu peristiwa tersebut , cukup membuatkan dia trauma. Malah dia sudah bersumpah untuk membalas dendam kematian ibu bapanya itu. Jika nyawa dia bakal terlibat, dia rela berkorban. " Aku tak sangka selama ini orang yang aku cari itu engkau. " Naayla Zahra, seorang gadis yang tidak sedar dia sudah terperangkap dalam bahaya sepanjang hidupnya. Apakah yang bakal dia lakukan apabila mengetahui siapa Ayden Kaiser dan perasaan sebenar Raiz Affan? Dapatkah dia meluahkan perasaan yang lama terpendam sebelum Raiz pergi membalas dendam? " I thought I could trust you! " The Hidden King. " Be mine and I'll treat you like a real Queen. "
Projek Bantah Kahwin by Mina94
Mina94
  • WpView
    Reads 813,377
  • WpVote
    Votes 30,770
  • WpPart
    Parts 64
10 tahun lalu, waktu mama Umi aku tanya pasal kahwin. "Kahwin? Nak~," Sekarang, "Kahwin? Mak dah makan ubat ke belum ni?," Aku, Lisa bersepakat dengan lelaki pilihan mama aku si Daniel tu, untuk tidak menjayakan rancangan mama kitaorang. Aku tak nak kahwin pasal tak ada cinta dan kerana usia aku yang baru 16 tahun ni. Come on lah, siapa nak kahwin macam ni zaman sekarang ni? Tapi sebab Daniel tak nak kahwin tu, aku tak tahu lah kenapa. Mungkin pasal dia dah ada teman wanita dia sendiri. Tak tahu. Yelah, dia kan kacak, tinggi tak kan lah tak ada. Mustahil. Melainkan dia tu 'Lain' So semoga berjaya buat kami.