fav
14 stories
Sedetik Lebih [COMPLETE] by CIK_ZALIKHA
CIK_ZALIKHA
  • WpView
    Reads 1,512,096
  • WpVote
    Votes 80,861
  • WpPart
    Parts 102
Maryam Elara tidak pernah menyangka, takdir akan menemukan dia semula dengan lelaki yang pernah menjadi suaminya, Raif Kaysan. Di sebuah majlis penuh gemerlapan, dia hanya seorang cleaner, sementara lelaki itu kini seorang CEO yang gah berdiri di puncak kuasa. Namun, tatapan Raif padanya bukan lagi penuh kasih, tetapi sarat dengan benci dan dendam yang bertahun-tahun terpendam. "Dahulu kau tinggalkan aku macam sampah. Sekarang kau datang sebagai apa? Cuma cleaner aje?" Raif melayan Maryam tak ubah seperti sampah, menghina dan merendah-rendahkannya tanpa belas. Dia mahu wanita itu merasa sakit, sama seperti luka yang Maryam tinggalkan dalam hidupnya dahulu. Tambah pula Maryam beralih kerja disyarikatnya, seakan membuka ruang untuk dia menjalankan misi dendam. "Jangan sebut nama aku, Jangan mengadu apa-apa pada aku, dan pastikan jarak kau berdiri 5 meter dari aku, faham?"-Raif Kaysan "Baik, brader."-Maryam Elara "Apa kau cakap?"-Raif "Tadi cakap tak boleh panggil nama, saya panggilah brader."-Maryam Setiap hari, Maryam hanya diam dan menerima segala perlakuan dingin Raif tanpa membantah. Dia tidak melawan, tidak juga merungut, meskipun lelaki itu menggunakan pangkatnya sebagai bos untuk membuli dan merendahkannya sesuka hati. Namun, tanpa sedar, sesuatu dalam diri Raif mula berubah. Dendam yang sekian lama membara perlahan-lahan pudar, digantikan dengan perasaan yang sepatutnya tidak wujud lagi, rasa yang pernah dia buang jauh-jauh dahulu. Kenapa? Kenapa hatinya mula goyah? Kenapa, setelah semua yang berlaku, dia masih mahu mencintai wanita itu? "Kalau masa berbaki sedetik lebih sekalipun, aku takkan patah balik pada kau."-Raif "Saya faham, jadi tak perlu bazirkan sedetik lebih itu untuk saya lagi."-Maryam Namun... adakah pertemuan Maryam membawa sebuah rahsia yang tersimpan sekian lama? Dan jika masa itu memiliki sedetik lebih lagi... apakah ia akan dipenuhi dengan cinta, atau terus dihimpit oleh dendam?
IRIS LUTFIYA by atikahika02
atikahika02
  • WpView
    Reads 557,146
  • WpVote
    Votes 17,132
  • WpPart
    Parts 56
#2020 Coverby:@nurshaziera Dia seorang gadis.Kelahirannya tidak diterima oleh bapa kandungnya hanya kerana dia bayi perempuan sedangkan si bapa terlalu menginginkan anak lelaki. Kata bapanya,lebih baik menjadi seorang lelaki kerana lelaki kuat,tidak lemah seperti perempuan serta tidak menyusahkan.Lebih baik menjadi lelaki kerana lelaki tidak mudah menangis. Apabila meningkat dewasa,dia bangkit untuk menunjukkan kepada bapanya yang perempuan juga boleh berjaya.Perempuan juga boleh jadi kuat. Namun,semuanya seakan hancur begitu sahaja setelah dia bernikah.Kata-kata bapanya juga benar. Dia lemah. Dia menyusahkan. Air matanya juga sering tumpah. Tapi,dia bukan perampas. Dia hanya gadis yang bernama Iris Lutfiya.
Saya Tunggu Tau ✔ by cikorked
cikorked
  • WpView
    Reads 3,088,342
  • WpVote
    Votes 95,717
  • WpPart
    Parts 63
Airis Medina disatukan dengan Hayyan Mikael dengan kerelaannya dan keterpaksaan Hayyan. Hidup sebumbung dengan lelaki bernama Hayyan Mikael sangat mencabar tahap kesabaran Airis. Kewujudan Airis di rumah itu bagaikan orang asing bagi Hayyan. Lebih mencabar bagi Airis apabila Hayyan menyatakan hasrat untuk berkahwin dengan kekasihnya, Mariana! "Jangan layan saya macam bibik kat rumah awak" "Dah memang kau bibik aku kan" "Gila!" Bermadu dengan Mariana merupakan ujian yang paling besar bagi Airis. It's worse! Siapa sanggup berkongsi kasih dengan perempuan lain! ***Di awal bab, memang mengarut bahasa pun i don't know la. Tapi saya perbaiki penulisan saya di pertengahan.
Barbie Doll✔ by sweettapple
sweettapple
  • WpView
    Reads 4,273,372
  • WpVote
    Votes 165,966
  • WpPart
    Parts 81
[Completed] Highest rank #1 in teen fiction (25 june 2018) Start~16 january 2018 , end~12 march 2018. TIARA DANEESYA seorang gadis cantik yang diperlakukan seperti patung. Dibenci keluarga kerana kisah dulu. Ditangkap basah pula dengan seorang lelaki dimana namanya sudah dikenali dipelusuk dunia tetapi itu tidak melemahkan Tiara untuk terus menghadiri ke mana-mana majlis besar untuk menjadi seorang penari disana. ANAS ISKANDAR seorang jejaka jutawan muda yang sudah memiliki beberapa buah hotel 5 bintang dibeberapa buah negara maju. Setiap hari bertukar perempuan. Ya, itulah diri sebenar Anas. Kacak, bergaya lagikan berduit, perempuan mana yang tidak melekat jika semuanya lengkap? Pertemuan secara tidak sengaja Anas bersama seorang gadis di majlis makan malam membuatkan Anas terus jatuh cinta pandang sebenar walaupun dirinya sudah mempunyai isteri. "Who are you dear?"-Anas Iskandar "Who I am? I am me."-Tiara Daneesya Dihina, dicaci dan dimaki pula oleh sang suami, bapa dan mak mertua sendiri membuatkan Tiara yang sudah lemah makin lemah. Hidupnya sudah tiada sokongan dari sesiapa lagi. Dia mahu pergi tapi ke mana? Benarkah hanya itu dugaannya yang perlu diharungi? Rasanya tidak. "Everytime I see you, I fall in love all over again."-Miss Barbie Doll ************ Vote & comment
IMAMKU MILIKNYA by miladyseera
miladyseera
  • WpView
    Reads 549,205
  • WpVote
    Votes 33,888
  • WpPart
    Parts 1
𝘗𝘢𝘥𝘪 𝘮𝘶𝘥𝘢 𝘫𝘢𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘥𝘪𝘭𝘶𝘳𝘶𝘵 𝘒𝘢𝘭𝘢𝘶 𝘥𝘪𝘭𝘶𝘳𝘶𝘵 𝘱𝘦𝘤𝘢𝘩𝘭𝘢𝘩 𝘣𝘢𝘵𝘢𝘯𝘨 𝘏𝘢𝘵𝘪 𝘮𝘶𝘥𝘢 𝘫𝘢𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘥𝘪𝘵𝘶𝘳𝘶𝘵 𝘒𝘢𝘭𝘢𝘶 𝘥𝘪𝘵𝘶𝘳𝘶𝘵 𝘴𝘢𝘭𝘢𝘩 𝘯𝘢𝘯 𝘥𝘢𝘵𝘢𝘯𝘨
SCHOOL PRINCE by elly_aa
elly_aa
  • WpView
    Reads 2,129,126
  • WpVote
    Votes 104,976
  • WpPart
    Parts 43
School prince.. Alyaa seorang gadis biasa..hati beku.. benci lelaki..menyampah dengan carta school prince..rasa sakit hati dengan lelaki lelaki dalam carta ni dan banyak lagilah...tapi satu kejadian mengundang pelbagai masalah menyebabkan alyaa tersekat dengan mereka..apa yang sebabkan alyaa tersekat dengan mereka? Apa yang akan alyaa lalui selama dengan mereka? Nak tau? Read this book and im sure you will like it Highest ranking in teen fiction 29/11/16/1021- #2 ranking in teen fiction 11/1/17 /7.58 pm - #1 ranking in teen fiction Vote if you like Thank u
Encik Sweet Talker ! √ by heartsheets
heartsheets
  • WpView
    Reads 1,914,076
  • WpVote
    Votes 85,303
  • WpPart
    Parts 43
Feeya. Gadis yang kematian tunangnya. Sayangnya terhadap si mati umpama infiniti. Akhirnya dia terpaksa bernikah dengan seorang lelaki bernama Ryan. Pendek cerita Ryan ni tak suka Feeya, Feeya tak suka Ryan. Lol cliche kan ? Dalam keretakan rumah tangga, Feeya menerima dugaan berat iaitu kematian seluruh keluarganya dalam kebakaran kerana dendam. Macam novel lain, akhir cerita mereka bersama juga. Tapi jalan cerita ini bukan biasa-biasa. Saya tak cakap. Jari yang taip hiks. Baca sampai pengakhiran tau. Sincerely, Your fav author and forever will be.
Like A Dude | ✓ (unpublished) by wasabbae
wasabbae
  • WpView
    Reads 433,379
  • WpVote
    Votes 1,892
  • WpPart
    Parts 3
[rewritten version] ❝Menyamar jadi lelaki?? Kau dah gila ke?!❞ Menyamar sebagai lelaki untuk memasuki sebuah band? Tindakan genius.... atau gila? ❝Guys, we have a new lead guitarist.❞ Gitar di tangan, terikat dengan identiti baru. ••• ❝Dia ibarat sunshine untuk Zero Effect.❞ start; 27/4/17 | end; 2/9/17 rewritten; 19/11/17 to 2/1/18 [highest ranking; #1 in teen fiction - 17/8/17] Note: a lot of cursing, penggunaan dwibahasa yang agak tenat & membimbangkan. PSA: DO NOT ever try to copy my work. Hope u can rot in hell if you ever do that. Adios.
Kasih Yang Hilang by Nxraz_wn
Nxraz_wn
  • WpView
    Reads 2,851,421
  • WpVote
    Votes 71,587
  • WpPart
    Parts 72
- Completed - Airen Rafeqah dan Husna Maisarah dua sahabat yg berkawan sejak kecil. Airen dalam diam mncintai seorang lelaki tanpa pengetahuan Husna. Namun segala perasaannya terpaksa dibuang demi kebahagiaan sabahat baiknya. Namun, perancangan Allah lebih baik. Satu kejadian yang berlaku menyebabkan Airen tidak dapat memaafkan dirinya sendiri. Dan lelaki yang dia cintai terus menerus membencinya. "Sebab kau Husna meninggal. Jangan ingat kau akan bahagia. Aku akan buat kau menderita. Kau ingat tu !" -Airez Radhwan "Saya tak bersalah. Semua berlaku ini adalah disebabkan kemalangan" - Airen Rafeqah "Kalau Allah ambil Airen macam mana Allah ambil Husna suatu hari nanti, jangan tanya kenapa. Sebab kau manusia tak tahu bersyukur dengan apa yang Dia bagi ! Cuba sayangi dia seperti kau sayang Husna dulu" - Adam Rafiq "Kenapa tak bagitahu je Husna yang kau cintakan Airez? Kau pentingkan orang lain dari diri kau sndiri. Hati kau juga yang sakit" - Farah Nadirah
Love Happen In That Way. by puccaontas
puccaontas
  • WpView
    Reads 183,117
  • WpVote
    Votes 389
  • WpPart
    Parts 13
Ainul Raina dan Fahim Idlan?Mahu ribut bergegar bergoncang dunia andai ada yang tahu rahsia mereka berdua telah disatukan terbongkar... Datin Hajah Kamilah, pengetuanya, ibu Fahim, datang meminang dia. Ainul keliru... Walau usianya sudah 19 tahun, tapi Ainul masih mahu mengejar cita-citanya. Menjadi pelajar cemerlang itu satu anugerah. Tapi menjadi pelajar harapan itu satu beban saat semua mengharapkan kejayaannya. Hanya satu difikirkan Ainul. Fahim tak ubah seperti sawang sawang labah labah. Kenapa? Tampak usang kalau tak dibersihkan. Tapi bila bergelar isteri dan pelajar sekaligus. Ainul belajar apa rasa tanggungjawab, berdikari, sayang, rindu, lelah, perit dan jerih. Paling bagus, Ainul dan Fahim belajar matang. Bila dekat dengan Fahim, Ainul nampak apa yang ada dalam diri Fahim yang selama ini disembunyikan lelaki itu. Ainul nampak kebaikan lelaki pendiam itu. Ainul selongkar kebolehan lelaki tampan itu. Ainul miliki lelaki idola pelajar perempuan di sekolah mereka itu. Satu yang Ainul tak tahu, bukan dia yang sedang jaga Fahim. Tapi Fahim yang sedang menjaganya... Please continue read...?