Tokkadi's Reading List
6 stories
Laysha Mawara by tihaniese
tihaniese
  • WpView
    Reads 63
  • WpVote
    Votes 26
  • WpPart
    Parts 13
"Laysha kena bayar semua 'hutang' yang Laysha tak pernah pinjam." - Laysha Mawara "Dua tahun itu sekejap saja! Selepas itu, kalau kamu nak mati sekalipun, Ibu tak peduli!" - Puan Haleema Bagi Laysha Mawara, dia hanyalah barang pertukaran untuk menyelamatkan maruah keluarga. Dia bersiap sedia untuk menjadi isteri kepada Kareem Yazdan demi wasiat arwah atuknya. Namun, saat tangan kaku bersatu di meja akad, suara yang bergema bukanlah milik lelaki yang disangkanya. "Aku terima nikahnya, Laysha Mawara binti Safwan..." Dunia Laysha runtuh. Lelaki itu adalah Kharis Yasaar-lelaki yang pernah dia hancurkan hatinya tiga tahun lalu. Kharis tidak pulang untuk menyelamatkan maruah, tetapi untuk menuntut hutang hati yang belum berbayar. "Sakit?" bisik Kharis tajam sebaik cincin meluncur ke jari. - Kharis Yasaar "Ini baru permulaan, Laysha." Laysha menyangka dia memasuki sebuah perlindungan, tanpa sedar dia sebenarnya melangkah masuk ke dalam kandang "harimau" yang sedang lapar akan pembalasan.
Yang Sempurnakanku by tihaniese
tihaniese
  • WpView
    Reads 24
  • WpVote
    Votes 19
  • WpPart
    Parts 14
​Bagi Junera Mina, status 'janda berhias' yang dipegangnya adalah rahsia pahit yang tersimpan rapi. Dan bagi Idhan Ezer, menerima Junera sebagai isteri bukan sekadar memenuhi amanah keluarga, tetapi ujian untuk menundukkan egonya sendiri. ​Di mata dunia, Idhan ialah perisai ketat yang sedia merempuh sesiapa sahaja yang cuba mengganggu isterinya. Namun di belakang pintu bilik, dia ialah lelaki gentlemen yang sabar menanti sekeping hati yang masih terluka. Saat cinta mula mekar di antara mereka, rahsia hitam di sebalik kematian Irfan Zafer mula terungkap satu demi satu. ​Dengan bantuan rakan-rakan elit PENTASYNC dan kemunculan susuk Anonymous yang memegang kunci jawapan masa lalu, Idhan perlu bertindak pantas-sebelum musuh yang sama meragut wanita yang paling dicintainya.
Beautiful Lies  by appleflakes
appleflakes
  • WpView
    Reads 12,040,744
  • WpVote
    Votes 487,047
  • WpPart
    Parts 84
Satu pertaruhan, dua jiwa. Di antara Aiden dan Melissa, siapa dulu yang bakal kecundang?
Jodoh I Encik Sweet by Zeefarha
Zeefarha
  • WpView
    Reads 2,300,706
  • WpVote
    Votes 70,073
  • WpPart
    Parts 75
"wei, kalau aku nak kawin dengan kau boleh tak?" - Afi "Gila apa? Aku baru habis exam" - Aiqa "Kita kawin mudalah. Kan nampak sweet" - Afi "Hmm, akan dipertimbangkan. Tunggu aku solat istikharah dulu ek" - Aiqa "Aku tak kisah sampai bila perlu tunggu kau. Janji kau akan jadi milik kekal abadi Mohd Shah Afiq" - Afi Akhirnya mereka disatukan juga atas restu kedua-dua keluarga selepas lebih kurang tiga tahun Aiqa dilamar oleh Afi . "abanggggg" - Aiqa "Ye sayang" - Afi "abang sayang, sayang sayang sayang tak?" - Aiqa "Gila wei tak sayang sayang abang yang cantik comel lagi super gorgeous ni" - Afi Pelbagai dugaan yang perlu dihadapi oleh mereka. Sanggupkah mereka hadapi semua dugaan itu bersama?
Tak Nak Kahwin Paksa!!! by HudaMalek00
HudaMalek00
  • WpView
    Reads 136,765
  • WpVote
    Votes 4,218
  • WpPart
    Parts 16
Sinopsis: Mengisahkan tentang Nur Aira Qistina seorang tomboy yang dipaksa papanya untuk berkahwin dengan anak rakannya atas sebab terhutang budi dan juga untuk menyelamatkan syarikat papanya yang hampir muflis. Muhammad Airil Daniel ialah seorang lelaki yang tidak percaya pada perempuan disebabkan oleh kekasihnya yang ditangkap basah sewaktu hari pernikahan mereka hampir tiba. Dan disebabkan itu jugalh papanya ingin dia berkahwin dengan calon pilihannya. Sebelum pernikahan diantara Aira dan Airil,mereka tidak mahu bersua muka walaupun papa mereka menyuruh untuk berjumpa terlebih dahulu kerana ego yang tinggi.Mereka menyesal apabila tidak berjumpa dahulu untuk berbincang kerana mereka telahpun diijab kabulkan. "Kenapa kau selalu muncul depan mata aku " ~Aira "Sebab kau yang nak aku ada selalu dengan kau" ~Airil "Tapi Qisha cintakan dia sangat-sangat" ~Qisha Mampukah mereka membina bahagia setelah kehadiran Iqram dan siapakah Qisha???
MusuhKu,IsteriKu. by NadaCream00
NadaCream00
  • WpView
    Reads 1,314,489
  • WpVote
    Votes 38,808
  • WpPart
    Parts 41
Iman Zafriel berumur 22 Tahun terpaksa berkahwin dengan Hana Athira atas pilihan mamanya sendiri .. Ibarat kucing dengan anjing,bila berjumpa pasti akan sentiasa bergaduh,bertikam lidah dan macam2 lagi.. Sipnosis Iman Zafriel-"What!!!No way mama... Takkan Iman nak kahwin dengan musuh no 1 Iman" Hana Athira-"Aku kahwin ngan kau pun atas suruhan mama bukan atas kehendak aku.. Ingat aku kemaruk sangat nak kahwin ngan kau" Huda Natasya-"Hana... Nama tu... Ye nama tulah yang telah merampas Iman dari aku... Kau tunggu,aku akan jadikan Iman milik aku selagi aku hidup" ------------------------------ Adakah mereka akan berkekalan sebagai suami isteri atau disebaliknya? Jangan copy cite ni tanpa kebenaran saya. Berdosa.........