BEST
14 stories
SALING by froszrine
froszrine
  • WpView
    Reads 54,346
  • WpVote
    Votes 6,971
  • WpPart
    Parts 40
"Teja dengan Haidar tu, kalau kahwin nanti anak dia orang spirit doll agaknya." -Isa. ⚠️ TRIGGER WARNING: BULLYING// CURSE & HARSH WORDS // BLOOD// MENTAL HEALTH // SUICIDE // DEATH // etc. ⚠️
Sara Isabella by froszrine
froszrine
  • WpView
    Reads 618,828
  • WpVote
    Votes 42,806
  • WpPart
    Parts 41
Tiada yang mampu meneka bagaimana cara semesta berkerja. For real, it wasn't me." Esakan yang nak meletus, ditahan walaupun pipinya mula basah. "Really? Sebab waktu aku bangun, you're the one yang tidur sekatil dengan aku." -tapi semesta juga punya rencana yang tidak terduga, entah itu tentang hal berkaitan hati atau rasa.
28 August. by nadyreen
nadyreen
  • WpView
    Reads 351,978
  • WpVote
    Votes 18,097
  • WpPart
    Parts 41
Hael Nuh | Alaia Zanera. There are some things in life we can't control. Our love is one of them ∞ Alaia Zanera, nama itu secantik gerangannya. Lemah lembut, manja dan sopan, itu antara karakter yang dimiliki gadis itu. Namun, tiada siapa tahu rahsia disebalik raut wajah polos itu. Hakikat sebenar, Alaia menyembunyikan sesuatu rahsia tentang dirinya. Selepas rahsia itu bocor, sudah tentu itu mengundang kemarahan keluarga Alaia. "Kenapa you setuju untuk kahwin dengan I, Nuh? Kenapa you setuju dengan permintaan papa? I berani kerat jari I yang I akan berubah, okay? Kita tak perlu kahwin." - Alaia Zanera. "Kau ni tak reti bersyukur ke?" - Hael Nuh. Ya. Itu arahan papa Alaia, Encik Adam. Gila, bukan? Tidak perlu rasanya mengheret Hael dalam masalahnya. Dia tidak mahu terikat dengan Hael. Dan dia juga yakin yang Hael juga tidak mahu terikat denganya. Hael Nuh, sebaris nama itu dulu sering dipuja Alaia. Siang dan malam, gerangan itu yang dicari Alaia. Hubungan kekeluargaan mereka cukup dekat. Dan kerna itulah, Hael patuh dengan arahan Encik Adam untuk berkahwin dengan puteri tunggalnya. Saban hari, perkahwinan yang mulanya terbina atas permintaan keluarga itu dirasakan lari dari paksi asalnya. "Isn't clear?" - Hael Nuh. "What?" - Alaia Zanera. "I have feelings for you." - Hael Nuh. Hael pilih untuk berterus terang tentang perasaan sebenarnya pada Alaia. Namun, segalanya terasa begitu pantas. Alaia masih dibelenggu kenangan dulu. Dia masih keliru dengan perasaan sendiri. Tapi Hael tidak mudah melatah. Hael masih tegar menanti dan cuba menambat hati si isteri. Namun... "I sakit Nuh... I sakit selagi bergelar isteri you. Tolong, lepaskan I. I don't want to be your wife anymore." - Alaia Zanera.
[c] Rayuan Perempuan by Rusyea
Rusyea
  • WpView
    Reads 333,625
  • WpVote
    Votes 13,798
  • WpPart
    Parts 62
"Tara!" - Zulaikha. "Syiling? Untuk apa?" - Yusuf. "Saya nak beli senyuman awak yang mahal sangat tu!" - Zulaikha. "Merepek." - Yusuf. "Boleh pegang tangan tak?" - Zulaikha. "Ada wuduk." - Yusuf. Dont judge by cover! Saya tak pandai tulis blurb atau sinopsis. Boleh try baca dulu, mana tahu berkenan <3 hehe... NOTED! 𝘊𝘦𝘳𝘪𝘵𝘢 𝘪𝘯𝘪 𝘥𝘪𝘵𝘶𝘭𝘪𝘴 𝘰𝘭𝘦𝘩 𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘴𝘦𝘯𝘥𝘪𝘳𝘪. Idea dari otak udang saya sendiri. Saya harap tiada isu plagiat atau copypaste di sini. Terima kasih !
The Last Sky [C] by EyaHanns
EyaHanns
  • WpView
    Reads 119,373
  • WpVote
    Votes 5,005
  • WpPart
    Parts 36
BLURB Kesibukan, salah faham, dan luka lama yang tak pernah dijernihkan menimbulkan jarak di antara mereka semakin nyata. Irene semakin menjauh, terluka dengan saat-saat Zayn tiada di sisinya. "I lost it. Alone. While you were thousands of feet in the sky." - Irene Melina. Zayn cuba meraih hati isterinya tanpa lelah, berusaha menembusi dinding ego yang dibina Irene. Setiap kata yang terucap, setiap langkah yang diambil, adalah usaha untuk menyembuhkan luka lama dan mengikat kembali janji yang hampir terlupa. "Pandang muka I dan cakap semuanya. Look me in the eye and tell me you don't need me anymore." - Zayn Arshad. "I boleh hidup tanpa you, Zayn Arshad." - Irene Melina. Dunia mereka seketika terhenti. Tapi di sebalik kata-kata ego dan perasaan yang bertentangan, satu perkara tetap jelas. Cinta sejati tidak pernah mudah, tetapi ia tetap berusaha. Apakah cinta mereka mampu bertahan dalam diam, ego, dan luka yang belum sembuh? Atau masa dan takdir akan memisahkan mereka? The Last Sky ialah sebuah kisah cinta kontemporari yang meruntun perasaan. Tentang ego, jarak, pengorbanan, dan peluang kedua yang mungkin... tak akan datang lagi.
4.0 | WANITA MILIK TUAN ZARIEL [COMPLETED] by Yasmyns_Dahlia
Yasmyns_Dahlia
  • WpView
    Reads 1,126,543
  • WpVote
    Votes 49,187
  • WpPart
    Parts 60
*Previously known as HIS POSSESSION* Hidup berdua bersama mak di kampung, cukup membahagiakan Seroja. Adanya Irwan yang tak pernah jemu mengusik, melengkapkan lagi hari-harinya. Namun, takdir hidup tidak selalunya indah. Ujian yang datang bertimpa-timpa membuatkan Seroja tidak mampu bangkit sendiri. "Seroja tak tahu apa yang patut Seroja buat sekarang, Abang Wan." - Seroja Irwan, satu-satunya tempat untuk Seroja mengadu nasib. Lelaki itu tak pernah jemu meminjamkan bahu dan telinganya kepada Seroja. "Seroja ambillah duit ni. Buat belanja kat sana nanti." - Irwan Keluar dari kampung dan berjauhan dari si emak, bukanlah satu pilihan yang Seroja mahukan. Akan tetapi, dia terdesak. Rentetan itu, Seroja cekalkan juga hati. "Maafkan Seroja ya, mak. Seroja tak ada niat nak tinggalkan mak tapi Seroja terpaksa. Abang Wan... tolong Seroja tengok-tengokkan mak ya?" - Seroja Di tempat baru, Seroja bertekad untuk bekerja keras. Dikerah tulang empat keratnya demi kelangsungan hidup. Namun, tatkala menerima perkhabaran bahawa si emak semakin tenat, Seroja jadi nanar. Terduduk memikirkan wang yang belum cukup dikumpul. Sehinggalah Zariel datang, menghulurkan tangan. "Aku boleh tolong kau... tapi ada syaratnya." - Zariel Bagi Zariel, kesempatan yang ada tak boleh dibiarkan pergi. Semakin meningkat umur, hidupnya semakin sunyi dan kosong. Apatah lagi melihat teman-temannya bahagia menjalani kehidupan bersama anak dan isteri. Lainnya Zariel, dia hanya mahukan anak untuk melengkapi hidupnya. "My offer is not free, Kirana. You have to give me something in return. Kita berdua dalam situasi yang sama. Cuma kau, perlukan duit. Dan aku... perlukan waris." - Zariel Memikirkan kesihatan mak yang kian melarat, pilihan apa lagi yang Seroja ada selain menerima? Dan Seroja terpaksa akur kalau itu syarat yang Zariel tetapkan. Demi kasihnya terhadap si emak, Seroja tiada jalan lain selain menerima tawaran Zariel itu. Start : 19/8/24 End : 4/5/25
Melodi [Tamat] by Izakikun
Izakikun
  • WpView
    Reads 74,883
  • WpVote
    Votes 1,206
  • WpPart
    Parts 20
Kelemahan Muhammad Nazmi; benda-benda comel, berlidah tajam dan paling teruk, ada masalah daddy issue. Kekuatannya pula, seorang abang yang bertanggungjawab terhadap adik perempuannya. Nur Khairunnisa, gadis cinonet yang berperwatakan agak kasar dan menjengkelkan. Atas persetujuan bapa-bapa, mereka disatukan. Bagi Nazmi, perkahwinan itu tanpa restu diri sendiri. Bagi Khairunnisa, perkahwinan itu satu-satunya jalan keluar dari kesusahan. Rentak rumah tangga yang pada mulanya lurus, datar, plateau, menjadi rancak dan kucar kacir apabila lahirnya Muhammad Haziq. Alunan yang membentuk satu melodi tercipta. Tapi siapa je yang tahu adakah melodi yang tercipta itu akan menjadi melodi indah atau jelek?
Alegro [T] by Izakikun
Izakikun
  • WpView
    Reads 725,281
  • WpVote
    Votes 4,847
  • WpPart
    Parts 17
AMARAN! CERITA INI BUKAN UNTUK PEMBACA BAWAH UMUR! "My proposal is, bear my child. Produce my offspring. Itu sahaja. After you finish your job, you are free to go and will be paid. And no feeling involved." - Arid "Maaf Encik Arid. Saya tak sesuai untuk jawatan ini. Apa-apa pun, terima kasih atas peluang yang diberikan dan keputusan terus untuk temuduga ni. Saya minta diri dulu. Assalamualaikum." - Hurra