Isya_Irina's Reading List
5 stories
NERD MAFIA 2 by sarahhh_mai
sarahhh_mai
  • WpView
    Reads 328,133
  • WpVote
    Votes 11,155
  • WpPart
    Parts 52
Tengku Izz aryan adrian-aryan kembar abang kepada aidan yaitu adiknya.Aryan berumur 18 tahun dan pertalian darah kacukan Perancis+Korea+itali.Aryan seorang yg dingin,heartless,kedekut memberi senyuman.Aryan mempunyai paras rupa yang membuatkn semua gadis terpikat dan tertarik dengnnya.Aryan juga seorang ketua mafia iaitu EVIL KING. Tengku Izz aidan adrian-aidan adik kembar aryan iaitu abngnya.Aidan berumur 18 dan pertalian darah kacukan Perancis+Korea+itali.Aidan seorang yg agak ceria tapi heartless,murah dengn senyuman.Aidan juga orang kanan Aryan iaitu abgnya. Tengku Ashraff Qayyum-ashraff atau dikenali raff.Raff berumur 18 dan pertalian darah Perancis+korea.Raff seorang yg dingin,kedekut memberi senyuman dan heartless raff juga rapat dengn aryan dan aidan.Raff mempunyai paras rupa yng membuat para gadis tertarik dengnnya.Raff juga ketua mafia iaitu BLACK PHEONIX.
CLARYSSA ROSE EVEFANIO by Nsadlee
Nsadlee
  • WpView
    Reads 83,707
  • WpVote
    Votes 4,224
  • WpPart
    Parts 46
Tujuan utamanya adalah mencari ibu bapa kandungnya . Gadis dingin dan berpendirian, Tidak semudah itu akan jatuh dengan perkara yang remeh. Claryssa Rose Evefanio Gadis dingin yang berkerjaya sebagai peguam dan penasihat atau lebih digelari consigliere didalam kumpulan mafia foxeve. Seorang gadis yang bijak dan Tetap dengan pendirian dalam mencari keluarga kandungnya. "Aku kene cari siapa pembunuh mak ayah aku"-CLARYSSA ROSE EVEFANIO. Eric d'Emico Daiyvns. Jejaka yang berdarah kacukan Itali dan merupakan ketua mafia kumpulan Redvns yang kejam. Mempunyai dua personaliti yang berbeza mengikut situasi. "Aku tak boleh biarkan dia tahu identiti aku"-ERIC D'EMICO DAIYVNS. Pertemuan yang tidak sengaja telah menarik perhatian si jejaka itali itu terhadap Claryssa. Dia mula bertekad membantu Claryssa untuk menuntut bela dan juga mempertahankan harta milik keluarganya. "Siapa kau sebenarnya?" Semua rahsia kisah silamnya berjaya dicungkil . Keadaan menjadi sengit apabila dia dapat menjumpai pembunuh ibu bapanya. "Will you marry me darling..." Cinta mula berputik sikit demi sedikit antara Claryssa dan Eric memberi sinaran dalam hidup Claryssa untuk menerima Eric dalam hidupnya. Satu persatu orang yang tersayang pergi meninggalkannya buat selamanya. Mampukah misi Claryssa berjaya dalam mencari kedua ibu bapanya? Siapakah dalang disebalik semua ini? Dapatkah Eric menawan hati beku Claryssa? Cerita ini mengandungi kata-kata kesat dan tidak baik ❌ Jangan lupa vote!❤️ Start : 12/09/2021 Complete : 06/03/2022
Takdir Dua Empayar [Complete] by Hazelquinzell
Hazelquinzell
  • WpView
    Reads 86,781
  • WpVote
    Votes 4,904
  • WpPart
    Parts 53
"Perkahwinan mereka bukan bermula dengan cinta... tetapi takdir dua empayar." Di sebalik nama besar, kekayaan, dan dunia elit yang penuh aturan, Tengku Ameer Rayqal dan Ellara Arissa dipertemukan demi menyatukan dua empayar paling berpengaruh di Malaysia. Satu perkahwinan yang pada awalnya hanya dianggap strategi keluarga. Namun tanpa mereka sedar, di sebalik protokol, media, dan tekanan dunia korporat lahir satu perasaan yang perlahan-lahan mengubah segalanya. Saat cinta mula hadir selepas akad, mereka terpaksa belajar bahawa menjadi suami isteri bukan sekadar berkongsi nama tetapi berkongsi luka, rahsia, dan hati. Dalam dunia yang sentiasa memerhati, mampukah dua hati benar-benar bertahan apabila takdir, keluarga, dan empayar terlalu besar untuk dilawan? Takdir Dua Empayar kisah cinta selepas perkahwinan antara dua waris yang terperangkap di antara tanggungjawab dan perasaan. 🌻 Karya Agung ByHas🌻
Jodoh Aku Ke? √ by thekeena
thekeena
  • WpView
    Reads 1,506,407
  • WpVote
    Votes 67,557
  • WpPart
    Parts 74
"Wei, tiga ekor kambing dah masuklah. Patut bau busuk semacam"- Syafiq "Aku rasa hidung kau ada sampahlah. Sebabtu semua orang kau kata busuk"- Ayna Tidak lengkap sesebuah sekolah jika tiada pergaduhan. Setiap hari bergaduh mulut, setiap hari berlawan kata. Seorang jejaka yang merasakan dirinya begitu kaya menghina seorang gadis yang dianggap miskin dan busuk. "Aku takkan suka dekat si Ayna ni, dah la miskin, busuk pula tu. Entah-entah, mak pak dia pun busuk sama macam dia" Sebuah penumbuk telah dihadiahkan kepada si penutur kata. Ayna yang selama ini hanya membalas dengan mulut akan kata-kata yang diungkapkan oleh Syafiq tidak dapat menahan amarahnya apabila mula melibatkan ibu bapanya. Satu kelas diam sepi apabila gadis itu dikatakan 'berani' menumbuk seorang ketua gangster sekolah. "Papa nak kamu jaga Tengku Asya dan abang dia, Tengku Syafiq" Terbeliak 3 pasang biji mata gadis apabila nama lelaki tersebut tersenarai dibawah jagaan mereka. Tiga gadis yang dianggap miskin dan busuk oleh Syafiq adalah orang yang dipertanggungjawabkan untuk menjaganya tanpa dia sedari. "Kau cakap aku miskin? Kau salah, kau silap" Terdiam. Seluruh kelas 5 Alpha terdiam kaku tanpa sebarang suara. Semuanya diam sepi apabila 3 orang gadis yang dikatakan miskin mendedahkan wajah sebenar mereka. "Hye. Aku Tengku Ayna Alisya Binti Tengku Azrul" "Aku Raja Aqilah Azira Binti Raja Syazril" "Aku, Engku Azwani Dayana Binti Engku Azizul" Mereka adalah 3 orang anak jutawan yang menjadi perbualan diseluruh negara. "Nenda nak kamu kahwin dengan Syafiq" Hampir terkeluar biji mata Ayna apabila mendengar permintaan neneknya itu. Adakah mereka menganggap ini sebagai jodoh atau bodoh? "Aku takkan kahwin dengan kau" - Tengku Ayna Alisya "Kau satu-satunya harapan aku" - Tengku Syafiq Ezzry Start-Oktober 2017 End- 4:33pm, Sunday, 10 October 2018
Mamat Kerek, Gadis Spy [C] by QissRin
QissRin
  • WpView
    Reads 167,122
  • WpVote
    Votes 4,042
  • WpPart
    Parts 101
(Book 1) (Tenku Aidit Adam X Nurul Aliya Arissa) #1st agent series Tengku Aidit Adam- Siapa saja tidak mengenali jejaka ini. Merupakan seorang yang tegas, dingin, menakutkan dan juga seorang yang kasar. Namun begitu, jejaka ini masih digilai oleh ramai wanita. Kehidupan dia tidak lah seperti hero yang lain. Untuk orang yang tidak mengenali nya, mereka mungkin fikir bahawa lelaki ini merupakan seorang CEO terkemuka sahaja namun tanpa mereka sedari Adam merupakan seorang yang sangat bahaya dan menakutkan. Pekerjaannya sebagai CEO hanya untuk menutup pekerjaan keduanya saja. Membunuh? Sudah sebati dalam diri Adam. Dia boleh dikategorikan orang yang tidak berperikemanusiaan dalam membunuh berbanding dengan rakannya. Nurul Aliya Arissa - Seorang gadis yang ceria dan menawan. Harinya sangat indah bak debunga. Namun keindahan harinya menjadi kelam apabila dia dipaksa berkahwin dengan lelaki yang tidak dikenalinya. Aliya- "Aliya tak bersedia nak jadi isteri orang lagi" Datin Aini - "Mama tahu Aliya tak bersedia, tapi untuk kali ni mama harap sangat Aliya dapat terima dengan hati terbuka" Adam- "Aku harap kau dapat terima aku seadanya" Aliya- "Saya harap awak boleh terima masa silam saya" Masing-masing cuba menjaga rahsia dari pasangan mereka. Jika terbongkar, mereka akan kehilangan pasangan mereka. Adam- "Sekali lagi aku nampak kau sentuh isteri aku, aku akan bawa kau jumpa pencipta kau!!!" Aliya- "Lagi sekali aku nampak kau muncul depan rumah ni, aku tak kan teragak-agak untuk patah kan tangan kau. Dan sekali lagi aku nampak kau cuba sentuh suami aku, aku akan pastikan kau akan makan peluru kau sendiri!!!" *In outside, she just like an Angel but in inside she was a Demon* *He just like a Demon. Cold, scary, but in the right hands, he will be the most kind person* • My first story so cerita mengarut sikit • Don't plagiat • Typo bersepah Start: 20/4/2024 End: 6/9/2024